Groep 6B
Leerkracht: Bastiaan Korving (ma t/m wo,vr) en Yvonne Telgen (do)
Gym: Dinsdag en vrijdag
Muziek: Maandag
Handvaardigheid: Donderdag
Klassenouder: Manon (moeder Maxim)
AC-ouder: --
Luizenpluizers: Marie-Antionette (moeder Belle)
BERICHTEN
15 jan 2021 -
Thuisonderwijs week 3 (18 jan-22 jan)
Weekplanning week 3 (ma 18 januari - vr 22 januari 2021)
Klik hier voor een filmpje voor alle kinderen
Beste ouders en kinderen,
Jullie hebben hard gewerkt de afgelopen week. Goed hoor! Ga zo door!
Let op dat je instructiefilmpjes altijd eerst bekijkt voor je aan de slag gaat. Op die manier maak je geen onnodige fouten.
De instructies zijn geschikt voor een gemiddelde leerling. Net als we in de klas zouden hebben. Dit houdt in dat de meeste kinderen genoeg hebben aan die instructie en meteen aan de slag kunnen.
We beginnen elke les altijd met het bekijken en bespreken van het doel van die les. Daarna volgt een instructie en gaan de kinderen (meestal) zelfstandig aan de slag. De kinderen die vastlopen en nog extra hulp nodig hebben, krijgen verlengde instructie. In een klas krijgen de kinderen niet één op één les, maar stellen hun vragen tijdens de instructie, verlengde instructie of op bepaalde momenten. Het is heel belangrijk dat kinderen zelfstandig leren werken en niet meteen overal om hulp vragen.
Rekenen kunnen we vanaf school goed in de gaten houden. Het kan dus ook zijn dat we u hierover benaderen. Het kan ook zijn dat ik vraag of een leerling bij de verlengde instructie aansluit.
De antwoorden voor taal, spelling en begrijpend lezen kunt u terugvinden in het bericht op social schools van 15 januari. Uw zoon/dochter kan dit zelf nakijken. Uiteraard kunt u dit ook samen doen. Zijn er veel fouten gemaakt? Zorg dat uw zoon of dochter aansluit bij de verlengde instructie komende week. Soms staat er geen duidelijk antwoord op een vraag. Het is dan een vraag waar verschillende antwoorden op mogelijk zijn.
Het videobellen met elkaar ging af en toe wat rommelig deze week. Bedenk van te voren al wat je wilt vertellen. Heb je iets leuks gedaan of juist iets naars mee gemaakt, deel het met ons. Ook zouden we het fijn vinden als iedereen zijn camera aanzet en even controleert of alles werkt. We hebben een aantal zwarte schermen gehad deze week en dat is voor ons ook niet leuk om tegen te praten.
Volgende week vrijdag lijkt het ons leuk om tussen 13.00 uur en 14.00 uur met elkaar te videobellen. De link staat ook in de mail op social schools van 8 januari!
Tot snel!
Meester Bastiaan en juf Yvonne
Inloggen basispoort
Voor het inloggen op de tablet/laptop/pc is het belangrijk om naar www.thuis.basispoort.nl te gaan en NIET naar www.basispoort.nl. Deze laatste link is namelijk voor leerkrachten en niet om thuis in te loggen.
Een aantal kinderen hebben een eigen inlog geregeld via de ouders, deze is niet aangepast.
Skype:
Iedere dag is er via Skype contact met een groepje leerlingen. Per dag zie je welke kinderen er aan de beurt zijn. Dit contactmoment is van 10.00 uur tot 10.15 uur. We vinden het dan leuk om te zien hoe het met de leerlingen gaat en vinden het leuk als ze iets vertellen.
Iedere dag bieden we ook verlengde instructie aan voor de kinderen die daar behoefte aan hebben. Dit is in principe alleen voor de kinderen die vastlopen met de rekenles, omdat ze het doel van de les niet begrijpen. Wellicht kunt u uw kind hierbij helpen wanneer hij of zij niet goed kan inschatten of hij deze verlengde instructie nodig heeft.
De links om de te bellen zijn via Social Schools naar u verstuurd op 4 januari.
De Skypetijden zien er als volgt uit:
10.00 - 10.15 uur: Contactmoment met kleine groepjes (zelfde dag als vorige week)
10.15 - 10.45 uur: Verlengde instructie / vragen rekenen
10.45 - 11.15 uur: Verlengde instructie / vragen taal/spelling
11.15 - 12.00 uur: Overige vragen via Skype
Tussen 13.00 uur en 15.00 uur beantwoorden we dagelijks mail, chatberichten en kan er worden gebeld via Skype wanneer uw kind ergens tegenaan loopt. Uiteraard is het niet de bedoeling om dan nog verlengde instructie te vragen, wanneer dit op de dag al is aangeboden. Het is dus aan u en de kinderen om de les voor deze tijden te bekijken om te zien of uw kind verlenge instructie wil/nodig heeft voor de les.
13.00 - 14.00 uur: Vrijdag met de hele klas kletsen
De verlengde instructies starten stipt op het tijdstip dat vermeld staat, zorg dus dat je op tijd bent en dat je de les en (als deze er die les is) de film die hoort bij de les vooraf al hebt bekeken!
Redactiesommen:
Je gaat naar de site www.redactiesommen.nl en klikt daar op het kopje oefenen.
Vervolgens vul je daar het wachtwoord in.
Naam van de klas of groep als dat gevraagd wordt.
Iedereen heeft ook een eigen fruitplaatje als wachtwoord ontvangen via het social schools van 15 december (zie daar de bijlage)
Verteltas:
Zodra we weer op school zijn zullen we nieuwe afspraken inplannen met de kinderen van wie de beurt niet is doorgegaan. Wel kan iedereen deze beurt thuis al voorbereiden/oefenen.
Wat is er precies de bedoeling?
-De kinderen nemen een zelf gekozen tas mee naar school en stoppen daar minimaal 5 dingen en maximaal 10 dingen in waar ze wat over gaan vertellen. Dit moeten dingen zijn die met hun hobby of hun interesse te maken hebben.
-De bedoeling is dat er uitgebreide informatie wordt gegeven over de gekozen voorwerpen in de tas.
-Ook is het fijn als de voorwerpen met elkaar te maken hebben, zodat er een samenhangend verhaal verteld kan worden.
-Zo willen we de drempel om te spreken voor een groep wat kleiner maken en kan iedereen er zijn/haar eigen creativiteit in kwijt.
-Daarnaast maken ze thuis ook een poster die ze kunnen ophangen in de klas om hun verteltasbeurt te ondersteunen die te maken heeft met de inhoud van de verteltas. Dit mag ook één dia zijn op bijvoorbeeld powerpoint.
-Er moet minimaal 5 minuten en maximaal 10 minuten verteld worden over de voorwerpen.
Het oorspronkelijke rooster van de verteltas is via social schools naar u verstuurd op 4 januari.
Expressie
Challenge van meester Jimmy: Trek je warme trui of vest aan
Muziek meester Nick
In Your Arms - Groep 6/7/8
https://youtu.be/rbZTmh8j_sA
Voor alle klassen: luister naar je eigen schilderij!
https://musiclab.chromeexperiments.com/Kandinsky/
Pop-art met juf Marthe: Pop-art
Piet Mondriaan met juf Marthe: Piet Mondriaan
De juf zou het leuk vinden als je een foto van het resultaat naar haar mailt.
Maandag 18 januari
Startfilmpje voor deze week: Klik hier
Opdracht van de dag: Zoek de 10 verschillen
Skypen met de meester om 10 uur: zie mail 4 januari
-
Rekenen: Blok 5, week 2, taak 8 instructie + eigen taken. Let op: Maak eerst de peiltaken, daarna herhaal- of verbetertaken en daarna pas de andere taken!
- Rekenen: redactiesommen van vandaag op www.redactiesommen.nl
- Spelling: blok 5, week 1, les 1 dictee + werkboek blz.4 verkleinwoord LET OP: Vandaag begin je in het nieuwe werkboek van spelling, werkboek 6B
- Taal: Sport, les 9. Kijk eerst de film van deze les. Vervolgens maak je de opdrachten in je werkboek.
- Schrijven: blz. 14
- Blits: les 12
Dinsdag 19 januari
Raadsel van de dag: Klik hier
Skypen met de meester om 10 uur: zie mail 4 januari
- Rekenen: Blok 5 , week 2, taak 9 instructie+ eigen taken
- Rekenen: redactiesommen van vandaag op www.redactiesommen.nl
- Spelling: blok 5, week 1, les 2 dictee + werkboek blz.5 verkleinwoord
- Begrijpend lezen: blok 2, week 7, les 1 . Je mag de antwoorden gewoon op een los blaadje schrijven.
- Taal: Sport, les 10. Let op, dit is een andere opdracht dan het werkboek!
Opdracht: Verzin een nieuwe sport en schrijf uit wat er allemaal bij die sport komt kijken.
Denk daarbij aan:
Welke regels zijn er?
Welke materialen zijn er nodig voor jouw sport?
Met hoeveel spelers speel je het?
Speel je individueel of in een team?
Waar wordt het gespeeld?
Hoelang duurt een wedstrijd?
Is er een scheidsrechter of niet?
Je mag dit in een Word document schrijven, maar het mag ook op een los blaadje.
Let op, morgen ga je hier mee verder!
- Technisch lezen: 20 minuten stillezen in eigen boek + op jouw niveau een tekst lezen op www.avi-lezen.nl (klik bovenaan de pagina in de balk op "voor kinderen")
Woensdag 20 januari
Raadsel van de dag: Wat zie je? Antwoord
Skypen met de meester om 10 uur: zie mail 4 januari
- Rekenen: Blok 5 ,week 2, taak 10a+10b (let op: minitoets, probeer het zoveel mogelijk zonder hulp te maken) + eigen taken
- Rekenen: redactiesommen van vandaag op www.redactiesommen.nl
- Spelling: blok 5, week 1, les 3 dictee + werkboek blz.6 het stoffelijk bijvoeglijk naamwoord
- Taal: Sport les 11. Vandaag ga je verder met je document van gisteren. Gisteren heb je een nieuwe sport bedacht en dit uitgewerkt. Vandaag maak je hierbij een tekening hoe de sport eruit ziet.
Hoe het wordt beoefend of hoe het speelveld eruit ziet, enzovoort. Laat hierbij je creativiteit de vrije loop.
Als je de opdracht af hebt mail je deze naar je meester. Heb je het gemaakt als een Word document dan kun je deze als bijlage toevoegen. Heb je het op een los blaadje gemaakt dan maak je daar een foto van en mail je dit naar je meester. Controleer voor je het verstuurt nog even of het leesbaar is ;) - Technisch lezen: 20 minuten stillezen in eigen boek + op jouw niveau en snelheid 3x oefenen op www.woorden-trainer.nl ( kies de eerste keer een lijstje woorden uit en kijk of dit lukt, probeer vervolgens een steeds moeilijker lijstje op een hogere snelheid te lezen)
Donderdag 21 januari
Raadsel van de dag: Wat wordt er nat tijdens het drogen? Antwoord klik hier
Skypen met de juf om 10 uur: zie mail 4 januari
- Rekenen: Blok 5, week 3, taak 11 instructie + kopieerbladen les 11+ minimaal 1 eigen taak
- Rekenen: redactiesommen van vandaag op www.redactiesommen.nl
- Spelling: blok 5, week 1, les 4 dictee + werkboek blz.7 verkleinwoord
- Begrijpend lezen: blok 2, week 7, les 2 . Je mag de antwoorden gewoon op een los blaadje schrijven.
- Taal: Sport les 13. Bij deze les hoort geen filmpje. Je maakt alle opdrachten in je werkboek, dus de *, ** en *** opdrachten!
- Technisch lezen: 20 minuten stillezen in eigen boek + op jouw niveau een tekst lezen op www.avi-lezen.nl (klik bovenaan de pagina in de balk op "voor kinderen")
Vrijdag 22 januari
Raadsel van de dag: Welk spreekwoord is dit?
Skypen met de meester om 10 uur: zie mail 4 januari
Weektaak:
Weektaak! Dit moet je echt deze week doen!
- Taal : Werkboek blz. 36 en 37 (blz. 32 t/m 35 moesten vorige week al af zijn)
- Spelling: In het nieuwe werkboek 6B maak je blz. 68 (deze staat er voor vrijdag ook bij, maar hier mag je dus de hele week al aan werken)
Wat moet je doen als je de weektaak ook af hebt?
- Taal: Woordenschat thema sport oefenen in Basispoort.
- Engels: Online verder gaan waar je bent gebleven.
www.holmwoods.eu (inloggegevens zijn via social schools naar u verstuurd op 4 januari) - Spelling: Spelling en Grammatica blok 4 (en voorgaande blokken mag ook) oefenen in Basispoort.
- Verteltas: voorbereiden
-
Rekenen: Eigen taken maken blok 5 week 1 en 2 (eerst de peiltaken!)
-
Spelling: Maak een poster met minimaal 20 woorden. Kies uit: klankgroepen-, cent- of taxi- woorden. (voorbeeld)
Pluswerk (mogen kinderen uit de pittige groep maken)
Rekentijgers
Denkwerk
Extra
Werkboekje thuisonderwijs deel 1
Werkboekje thuisonderwijs deel 2
Oefenopdrachten rekenen CITO downloaden
Oefenopdrachten begrijpend lezen CITO downloaden
Oefenopdrachten begrijpend lezen CITO antwoorden downloaden
Oefenen voor CITO voor alle vakken op www.leestrainer.nl
Antwoorden thuisonderwijs week 3:
Antwoorden leeslink blok 2 week 7
les 1 Antwoorden leeslink blok 2 week 7
les 2 Antwoorden taal sport
les 9, 10, 11 en 13 (even scrollen voor de goede les, want hier hoefde je niet alle lessen van te maken)
08 jan 2021 -
thuisonderwijs week 2 (11 jan -15 jan)
Weekplanning week 2 (ma 11 januari - vr 15 januari 2021)
Klik hier voor een filmpje voor alle kinderen
Beste ouders en kinderen,
Jullie hebben hard gewerkt de afgelopen week. Goed hoor! Ga zo door!
Let op dat je instructiefilmpjes altijd eerst bekijkt voor je aan de slag gaat. Op die manier maak je geen onnodige fouten.
De instructies zijn geschikt voor een gemiddelde leerling. Net als we in de klas zouden hebben. Dit houdt in dat de meeste kinderen genoeg hebben aan die instructie en meteen aan de slag kunnen.
We beginnen elke les altijd met het bekijken en bespreken van het doel van die les. Daarna volgt een instructie en gaan de kinderen (meestal) zelfstandig aan de slag. De kinderen die vastlopen en nog extra hulp nodig hebben, krijgen verlengde instructie. In een klas krijgen de kinderen niet één op één les, maar stellen hun vragen tijdens de instructie, verlengde instructie of op bepaalde momenten. Het is heel belangrijk dat kinderen zelfstandig leren werken en niet meteen overal om hulp vragen.
Rekenen kunnen we vanaf school goed in de gaten houden. Het kan dus ook zijn dat we u hierover benaderen. Het kan ook zijn dat ik vraag of een leerling bij de verlengde instructie aansluit.
De antwoorden voor taal, spelling en begrijpend lezen kunt u terugvinden in het bericht op social schools van 8 januari. Uw zoon/dochter kan dit zelf nakijken. Uiteraard kunt u dit ook samen doen. Zijn er veel fouten gemaakt? Zorg dat uw zoon of dochter aansluit bij de verlengde instructie komende week. Soms staat er geen duidelijk antwoord op een vraag. Het is dan een vraag waar verschillende antwoorden op mogelijk zijn.
Het videobellen met elkaar ging af en toe wat rommelig deze week. Bedenk van te voren al wat je wilt vertellen. Heb je iets leuks gedaan of juist iets naars mee gemaakt, deel het met ons. Ook zouden we het fijn vinden als iedereen zijn camera aanzet en even controleert of alles werkt. We hebben een aantal zwarte schermen gehad deze week en dat is voor ons ook niet leuk om tegen te praten.
Volgende week vrijdag lijkt het ons leuk om tussen 13.00 uur en 14.00 uur met elkaar te videobellen. De link staat ook in de mail op social schools van 8 januari!
Tot snel!
Meester Bastiaan en juf Yvonne
Inloggen basispoort
Voor het inloggen op de tablet/laptop/pc is het belangrijk om naar www.thuis.basispoort.nl te gaan en NIET naar www.basispoort.nl. Deze laatste link is namelijk voor leerkrachten en niet om thuis in te loggen.
Een aantal kinderen hebben een eigen inlog geregeld via de ouders, deze is niet aangepast.
Skype:
Iedere dag is er via Skype contact met een groepje leerlingen. Per dag zie je welke kinderen er aan de beurt zijn. Dit contactmoment is van 10.00 uur tot 10.15 uur. We vinden het dan leuk om te zien hoe het met de leerlingen gaat en vinden het leuk als ze iets vertellen.
Iedere dag bieden we ook verlengde instructie aan voor de kinderen die daar behoefte aan hebben. Dit is in principe alleen voor de kinderen die vastlopen met de rekenles, omdat ze het doel van de les niet begrijpen. Wellicht kunt u uw kind hierbij helpen wanneer hij of zij niet goed kan inschatten of hij deze verlengde instructie nodig heeft.
De links om de te bellen zijn via Social Schools naar u verstuurd op 4 januari.
De Skypetijden zien er als volgt uit:
10.00 - 10.15 uur: Contactmoment met kleine groepjes (zelfde dag als vorige week)
10.15 - 10.45 uur: Verlengde instructie / vragen rekenen
10.45 - 11.15 uur: Verlengde instructie / vragen taal/spelling
11.15 - 12.00 uur: Overige vragen via Skype
Tussen 13.00 uur en 15.00 uur beantwoorden we dagelijks mail, chatberichten en kan er worden gebeld via Skype wanneer uw kind ergens tegenaan loopt. Uiteraard is het niet de bedoeling om dan nog verlengde instructie te vragen, wanneer dit op de dag al is aangeboden. Het is dus aan u en de kinderen om de les voor deze tijden te bekijken om te zien of uw kind verlenge instructie wil/nodig heeft voor de les.
13.00 - 14.00 uur: Vrijdag met de hele klas kletsen
De verlengde instructies starten stipt op het tijdstip dat vermeld staat, zorg dus dat je op tijd bent en dat je de les en (als deze er die les is) de film die hoort bij de les vooraf al hebt bekeken!
Redactiesommen:
Je gaat naar de site www.redactiesommen.nl en klikt daar op het kopje oefenen.
Vervolgens vul je daar het wachtwoord in.
Naam van de klas of groep als dat gevraagd wordt.
Iedereen heeft ook een eigen fruitplaatje als wachtwoord ontvangen via het social schools van 15 december (zie daar de bijlage)
Verteltas:
Zodra we weer op school zijn zullen we nieuwe afspraken inplannen met de kinderen van wie de beurt niet is doorgegaan. Wel kan iedereen deze beurt thuis al voorbereiden/oefenen.
Wat is er precies de bedoeling?
-De kinderen nemen een zelf gekozen tas mee naar school en stoppen daar minimaal 5 dingen en maximaal 10 dingen in waar ze wat over gaan vertellen. Dit moeten dingen zijn die met hun hobby of hun interesse te maken hebben.
-De bedoeling is dat er uitgebreide informatie wordt gegeven over de gekozen voorwerpen in de tas.
-Ook is het fijn als de voorwerpen met elkaar te maken hebben, zodat er een samenhangend verhaal verteld kan worden.
-Zo willen we de drempel om te spreken voor een groep wat kleiner maken en kan iedereen er zijn/haar eigen creativiteit in kwijt.
-Daarnaast maken ze thuis ook een poster die ze kunnen ophangen in de klas om hun verteltasbeurt te ondersteunen die te maken heeft met de inhoud van de verteltas. Dit mag ook één dia zijn op bijvoorbeeld powerpoint.
-Er moet minimaal 5 minuten en maximaal 10 minuten verteld worden over de voorwerpen.
Het oorspronkelijke rooster van de verteltas is via social schools naar u verstuurd op 4 januari.
Expressie
Challenge van meester Jimmy: Trek je warme trui of vest aan
Zing lekker mee met meester Nick: Zon, Zee, Zomer
Bodypercussie met meester Nick: White Winter Hymnal
Opera zonder meester Nick: Blobopera
Pop-art met juf Marthe: Pop-art
Piet Mondriaan met juf Marthe: Piet Mondriaan
De juf zou het leuk vinden als je een foto van het resultaat naar haar mailt.
Maandag 11 januari
Startfilmpje voor deze week: Klik hier
Opdracht van de dag: Zoek Pikachu
Skypen met de meester om 10 uur: zie mail 4 januari
-
Rekenen: Blok 5, week 1, taak 3 instructie + eigen taken. Let op: Maak eerst de peiltaken, daarna herhaal- of verbetertaken en daarna pas de andere taken!
- Rekenen: redactiesommen van vandaag op www.redactiesommen.nl
- Spelling: blok 4, week 4, les 1 dictee + werkboek blz. 64
- Taal: Sport, les 5. Kijk eerst de film van deze les. Vervolgens maak je de opdrachten in je werkboek.
- Schrijven: blz. 11
- Blits: les 11
Dinsdag 12 januari
Raadsel van de dag: Dilemma op dinsdag
Skypen met de meester om 10 uur: zie mail 4 januari
- Rekenen: Blok 5 , week 1, taak 4 instructie + eigen taken
- Rekenen: redactiesommen van vandaag op www.redactiesommen.nl
- Spelling: blok 4, week 4, les 2 dictee + werkboek blz.65
- Begrijpend lezen: blok 2, week 6, les 1 . Je mag de antwoorden gewoon op een los blaadje schrijven.
- Taal: Sport, les 6. Kijk eerst de film van deze les. Vervolgens maak je de opdrachten in je werkboek.
- Technisch lezen: 20 minuten stillezen in eigen boek + op jouw niveau een tekst lezen op www.avi-lezen.nl (klik bovenaan de pagina in de balk op "voor kinderen")
Woensdag 13 januari
Raadsel van de dag: Zoek de krokodil
Skypen met de meester om 10 uur: zie mail 4 januari
- Rekenen: Blok 5 ,week 1, taak 5a+5b (let op: minitoets, probeer het zoveel mogelijk zonder hulp te maken) + eigen taken
- Rekenen: redactiesommen van vandaag op www.redactiesommen.nl
- Spelling: blok 4, week 4, les 3 dictee + werkboek blz. 66
- Taal: Sport les 7. Kijk eerst de film van deze les.
- Technisch lezen: 20 minuten stillezen in eigen boek + op jouw niveau een tekst lezen op www.avi-lezen.nl (klik bovenaan de pagina in de balk op "voor kinderen")
Donderdag 14 januari
Raadsel van de dag: 1 pinguin is geen pinguin
Skypen met de juf om 10 uur: zie mail 4 januari
- Rekenen: Blok 5, week 2, taak 6 instructie + minimaal 1 eigen taak
- Rekenen: redactiesommen van vandaag op www.redactiesommen.nl
- Spelling: blok 4, week 4, les 4 dictee + werkboek blz.67
- Begrijpend lezen: blok 2, week 6, les 2 . Je mag de antwoorden gewoon op een los blaadje schrijven.
- Taal: Sport les 8. Kijk eerst de film van deze les. Vervolgens maak je de opdrachten in je werkboek.
- Technisch lezen: 20 minuten stillezen in eigen boek + op jouw niveau een tekst lezen op www.avi-lezen.nl (klik bovenaan de pagina in de balk op "voor kinderen")
Vrijdag 15 januari
Raadsel van de dag: Zoek de kat
Skypen met de meester om 10 uur: zie mail 4 januari
Weektaak:
Weektaak! Dit moet je echt deze week doen!
- Taal : Werkboek blz. 34 en 35 (blz. 32 en 33 moesten vorige week al af zijn)
Wat moet je doen als je de weektaak ook af hebt?
- Taal: Woordenschat thema sport oefenen in Basispoort.
- Engels: Online verder gaan waar je bent gebleven.
www.holmwoods.eu (inloggegevens zijn via social schools naar u verstuurd op 4 januari) - Spelling: Spelling en Grammatica blok 4 (en voorgaande blokken mag ook) oefenen in Basispoort.
- Verteltas: voorbereiden
-
Rekenen: Eigen taken maken blok 5 (eerst de peiltaken!)
-
Spelling: Maak een poster met minimaal 20 woorden. Kies uit: klankgroepen-, cent- of taxi- woorden. (voorbeeld)
Pluswerk (mogen kinderen uit de pittige groep maken)
Rekentijgers
Denkwerk
Extra
Toekomstkunde: uitleg voor ouders en werkblad voor kinderen
Werkboekje Yurls: heelal
Oefenopdrachten rekenen CITO downloaden
Oefenopdrachten begrijpend lezen CITO downloaden
Oefenopdrachten begrijpend lezen CITO antwoorden downloaden
Oefenen voor CITO voor alle vakken op www.leestrainer.nl
Antwoorden:
Antwoorden taal sport les 1 t/m 4 (zie mail social schools van 8 januari)
Antwoorden spelling blok 4 week 3 les 1 t/m 5 (zie mail social schools van 8 januari)