Groep 8A

Leerkracht: Yvonne Telgen (ma,di) en Kim Brussee (woe,do,vrij)

Gym: Maandag en donderdag

Muziek: Dinsdag

Wetenschap en Techniek: Vrijdag

Klassenouders: Marijke (moeder Maartje)
AC-ouder: vacature
Luizenpluizers: Susanne (moeder Tygo) en Lenie (moeder Vince)

31 mrt 2024 - april
Hallo allemaal,

Na een heerlijke voorjaarsvakantie brak er toch wel een spannende maand aan. De zieke leerlingen moesten de doorstroomtoets inhalen, de uitslag van de doorstroomtoets kwam binnen en iedereen kreeg zijn/haar definitieve schooladvies. Inmiddels heeft iedereen zich ingeschreven en nu is het heel hard duimen en afwachten tot 15 mei. Dat is de dag waarop iedereen een bericht van toelating krijgt.
Daarnaast hebben we een musical gekozen, audities gedaan, de rollen verdeeld en zijn we gestart met het oefenen van de liedjes.

Ook hebben we meegedaan met de grote rekendag en hebben we Pasen gevierd met een ontbijt en een knutselochtend. Na het paasweekend starten we met het oefenen van de verschillende scenes en we starten met de kunstzinnige projectmaand die dit jaar in het teken staat van Escher en het pointillisme. We sluiten deze maand af met een tentoonstelling in onze klas. Daar krijgt u nog een uitnodiging voor. Op woensdag 10 april vieren wij alle verjaardagen van de leerkrachten tijdens de juffen- en meesterdag en we starten vanaf 15 april met de presentaties in tweetallen. Voor de meivakantie maken we nog een uitstapje naar het Museon en vanaf 26 april gaan we genieten van een welverdiende vakantie. Kortom, we hebben nog genoeg te doen!

Waar werken we aan de komende maand?

Rekenen blok 8

- Betekenis geven aan getallen tot in de miljarden; deze op 2 manieren schrijven en afronden

op een honderdduizendtal.

- Het gemiddelde berekenen met hoofdrekenen en met de rekenmachine.

- Oriëntatie op negatieve getallen en Romeinse cijfers.

- Oriëntatie op kwadraten en worteltrekken en notatie van machten.

Taal: Rap

van impressie...

- kennismaken met het thema rap

- nieuwe woorden leren rondom het thema rap.

- leren wat straattaal is

- luisteren naar de kenmerken van rap

- toepassen van beeldspraak

- verkennen van dichterlijke vrijheden