Schoolmaatschappelijk werk (SMW)

Graag stel ik mijzelf aan u voor:

Mijn naam is José van Moorsel. Ik ben werkzaam bij XtraPlus als schoolmaatschappelijk werker. Vanaf dit schooljaar zal ik iedere woensdagochtend op Het Statenkwartier aanwezig zijn van 08.45-12.45. Als schoolmaatschappelijk werker ondersteun ik ouders, kinderen en leerkrachten.

Samen zoeken we naar oplossingen voor allerlei vragen en zorgen die te maken hebben met school, opvoeding of de thuissituatie.

Bij vragen zoals bijvoorbeeld:

• Zit uw kind niet lekker in zijn of haar vel?
  • Hebt u vragen over de opvoeding of het gedrag van uw kind?
  • Is er misschien extra ondersteuning nodig voor uw kind?
  • Zijn er omstandigheden in het gezin die extra aandacht nodig hebben?
  • Zoekt u hulp voor uzelf, maar weet u niet waar u terecht kunt?

Voor het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met de intern begeleider of met de leerkracht van uw kind. De gesprekken zijn vertrouwelijk. Overleg met derden gebeurt alleen als u daar toestemming voor geeft. Dit geldt ook voor de gesprekken met uw kind.

Er zijn geen kosten verbonden aan schoolmaatschappelijk werk.

Wilt u meer weten, kom dan gerust langs. U bent van harte welkom.

U kunt mij ook bellen: 06-23297713.

Voor meer informatie kunt u ook kijken op www.smw-basisschool.nl.